A krízis nem rendkívüli malőr, hanem része, sőt gyakran következménye az emberi nem ténykedésének. Az úgynevezett zavartalan fejlődés az a szakasz, amely alatt a növekedés, haladás kifejleszti a szakaszt megtörő zavarokat.

Bod Péter Ákos

Érdeklődik a Válságmenedzsmenttel kapcsolatban?

Kérjen díjmentes visszahívást!

Ezt az oldalt a reCAPTCHA védi, és a Google Adatvédelmi Irányelvei és Szolgáltatási Feltételei érvényesek.

Érdeklődik a Válság-
menedzsmenttel kapcsolatban?

Kérjen díjmentes visszahívást!

Ezt az oldalt a reCAPTCHA védi, és a Google Adatvédelmi Irányelvei és Szolgáltatási Feltételei érvényesek.

A válságmenedzsment egyik legalapvetőbb feladata a probléma kialakulásához vezető okok feltárása és a megoldási lehetőségek megtalálása. A problémák számos okból fakadhatnak, ezek lehetnek pénzügyi okok, létszám problémák, nem megfelelő hatékonyság, vezetői hibák, a tőkeellátottság hibája, de ugyanúgy lehet a gyors növekedés finanszírozásának a kérdése is.

A cégen belüli válság előidézéséhez nem szükséges hatalmasakat hibázni, néha elég, ha egy-egy területen jelentkeznek olyan nehézségek, amik kihatással vannak az egész vállalkozás működésére.

  1. Néhány éve az egyik ügyfelünk, aki egyedi gépgyártással foglalkozik, azzal keresett meg minket, hogy annyival tartoznak nekik már az ügyfeleik, hogy a beszállítók már nem akartak szállítani nekik, így leállhat a gyártási folyamat. Átvizsgáltuk a számokat, és folyamatokat, és azt a javaslatot tettük, hogy új megrendelés esetén számlázzanak ki egy 50%-os előleget, és annak a beérkezése után kezdjék csak el az alapanyag megrendelést. Ezzel a módszerrel három hónap alatt rendbe jött a cég likviditása.
  1. Másik ügyfelünk, egy gyártó cég ki volt téve a beszállítójának, mert minden alapanyagot egy helyről szerzett be, így a beszállító tudott játszani az árakkal. Javaslatunkra elkezdtek beszállítókat versenyeztetni, és megosztani a rendeléseket, ennek köszönhetően le tudták nyomni a beszerzési árakat, a kitettségük csökkent és a nyereségük is nőtt.
  1. Harmadik ügyfelünk egy kereskedő cég, jól növekedett árbevételben, de nulla volt a nyeresége, emiatt egy visszaesésnél bajba kerülhetett volna. Átnéztük a termék portfóliót, megvizsgáltuk, hogy melyik nyereséges, és kiderült, hogy a kevésbé fontos termékek nem voltak nyereségesek. Ezáltal azt a javaslatot tettük, hogy vezessék ki ezen termékeket, vagy hajtsanak végre egy áremelést ezen a területen, végül az ügyfél a második megoldás mellett döntött.

Mikor van szükség válság-
menedzsmentre?

​Leginkább pénzügyi likviditási problémák esetén, legalábbis a tünet már itt jelentkezik, míg az okok és megoldások szerteágazók lehetnek. Ilyenkor alaposan át kell vizsgálni a folyamatokat, és el kell dönteni, hogy mi történjen a céggel. Előzetes átnézés alapján már látszik, hogy helyre lehet-e állítani a likviditást, vagy esetleg egyéb megoldásokra lesz szükségünk.

  • Likviditás helyreállítása.
  • Tartozások elengedése vagy átütemezése.
  • Hitelképessé válás vizsgálata.
  • Munkaerő hatékonyság.
  • Termelőképesség vizsgálata.
  • Csődvédelem.
  • Végelszámolás, felszámolás elindítása.
  • A probléma kialakulásához vezető okok feltárása és a megoldás folyamatának a megtervezése.

Mi történik miután kapcsolatba lép irodánkkal?

Felmérjük az
igényeket

Árajánlatot készítünk

Leszerződünk

Feltárjuk a problémát és a megoldási útvonalakat

Kérjen visszahívást és vegye fel velünk a kapcsolatot!

Qualitas logo fehér
Ezt az oldalt a reCAPTCHA védi, és a Google Adatvédelmi Irányelvei és Szolgáltatási Feltételei érvényesek.

Elérhetőségünk:

Irodánk címe:

1158 Bp. Késmárk utca 7/b. 1. em.
104. iroda

Nyitvatartásunk:

H-P: 8:30 – 16:00

Email:

info@qualitassystem.hu

Ügyfélszolgálat:

06 – 1 – 405 – 5215