NAV-álló a cége?
Mennyire lenne zavarban, ha kapna egy ellenőrzést?

Érdeklődik a Próba-revízióval kapcsolatban?

Érdeklődik a Próbarevízióval kapcsolatban?

Kérjen díjmentes visszahívást!

Ezt az oldalt a reCAPTCHA védi, és a Google Adatvédelmi Irányelvei és Szolgáltatási Feltételei érvényesek.

NAV-álló a cége?
Mennyire lenne zavarban, ha kapna egy ellenőrzést?

Érdeklődik a Próbarevízióval kapcsolatban?

Kérjen díjmentes visszahívást!

Ezt az oldalt a reCAPTCHA védi, és a Google Adatvédelmi Irányelvei és Szolgáltatási Feltételei érvényesek.

Vállalkozóként mindannyian ismerjük az érzést, amikor jelez a könyvelőnk, hogy az ügyfélkapunkra megérkezett egy NAV ellenőrzés. A rutinosabbak rezignáltan fogadják, míg azok akik még csak ritkán találkoztak ezzel, azoknak megjelenik egy szorító érzés a gyomorban.

Pontosan tudjuk milyen érzés ez, hiszen mindkét oldalt ismerjük.
Cégvezetőnk, Kiss-Orosz László adóellenőrként 13 év alatt több, mint

1500 ellenőrzést végzett,

1,5 milliárd Forint adó megállapításában vett részt.

Kiss-Orosz László

Tulajdonos, cégvezető

A 13 év végére viszont keletkezett benne egy megfogalmazhatatlan űr, ami segített neki kilépni az adóhatóságtól és felbecsülhetetlen tapasztalatát immár a vállalkozók szolgálatába állítani.

Azóta újabb 1500 adóellenőrzésen ment keresztül, de immár az ügyfeleit védve, és mindezt 100%-os sikerrátával. Ezáltal több, mint 3 milliárd Forintot sikerült megmentenie, és ez a szám csak folyamatosan bővül. Az űr pedig amit belül érzett teljesen eltűnt, amikor a váltás után megnyerte az első ellenőrzést a volt kollégájával szemben. Azóta ismét elégedett ember és megtalálta a küldetését is:

”Megvédeni az ügyfeleimet és a vállalkozásaikat az adóellenőrzések buktatóitól és azok hátrányos következményeitől”

Ismerjük a mondást: “Rablóból lesz a legjobb pandúr, de azért tudjuk, hogy ez a helyzet azért sokkal árnyaltabb, mégis hatalmas előnyt jelent másokhoz képest az az út, amit László bejárt.

Az évek alatt már 300 db sikeresen
lefolytatott Próbarevíziót készítettünk!
40

SIKERESEN VÉDETT
NAV VIZSGÁLAT

40 %

SIKERRÁTA A VÉDETT NAV VIZSGÁLATOK SORÁN

40 +

ADÓELLENŐRZÉS

40

PRÓBAREVÍZIÓ

0 +

ÉV TAPASZTALAT

Mit jelent a Próbarevízió?

Azt, hogy évekre visszamenőleg átnézzük, átvilágítjuk a lényeges üzleti adatokat, és felmérjük mennyire menne át egy adóhatósági revíziónál. Ellenőrizzük a partnereket, mind a vevőket, mind a szállítókat, a szerződéseket, átnézzük a cég tevékenységét, a gazdasági események aládokumentáltságát, a jogszabályok adta kötelezettségeknek való megfelelést

Feltárjuk, hogy esetlegesen mi nincsen rendben, mik azok a problémás területek, ami
alapján az adóhatóság megállapítást tenne és javaslatot teszünk a korrigálásra.

Az adóvizsgálatok során kiemelt figyelmet fordítanak a revizorok a befogadott költségszámlák ellenőrzésére. Amennyiben kérdésként merül fel részükről az, hogy az adott ügylet valóban megtörtént e, valóban a szerződésben és a számlákban rögzítettek alapján történt e meg, akkor elkezdik vizsgálni a partner céget is arra vonatkozóan, hogy képes volt-e az adott ügylet teljesítésére, rendelkezésére álltak e a pénzügyi, tárgyi és emberi erőforrások.

Az általunk elvégzett átvilágítások és a próbarevíziók során vizsgáljuk a szerződések szabályszerű megtörténtét, az
aláírok jogosultságát, a szerződésben megfogalmazott
feladatok TEÁOR tevékenységének meglétét, milyen feltételek teljesítése esetén valósul meg a szerződés és azok elmaradása esetén javaslatokat teszünk a megoldásra

A problémák mellett azt is megnézzük, hogy kihasználják-e a cégüknek legjobban
megfelelő adózási lehetőségeket, esetleges adómentességeket és kedvezményeket.

Hogyan működik a Próbarevízió?

  1. Megkötjük a szerződést a Próbarevízióra és a titoktartási szerződést.
  2. 10 órányi munkát előre kiszámlázunk. (kb. nettó 600 ezer Ft)
  3. A vizsgálat kb. 20-30 munkaórát vesz igénybe.
  4. A diszkréció miatt szóban mondjuk el a megállapításokat.

A tényleges folyamat egy héttől akár több hónap is lehet, attól függően mennyire gyorsan kapunk meg minden szükséges adatot. A Próbarevízió kizárólag akkor működik, ha megkapjuk a megfelelő információkat és adatokat.

Érdeklődik a Próbarevízióval kapcsolatban?

Kérjen visszahívást és egyeztetünk egy találkozót!

Azt az alaptörvényi tényállást mindenki ismeri, hogy a társaság teljes tevékenységért az ügyvezető a felelős. Mindegy, hogy ki követte el a szabálytalanságot a társaságnál, akkor is Ő a felelős.

Ez vonatkozik a könyvelési és adózási feladatokra is. Ha a könyvelő hibázik, azért is a vállalkozó a felelős attól függetlenül, hogy a könyvelőt alkalmazottként foglalkoztatja, vagy külsős könyvelőt bízott meg.

Amennyiben az adóhivatal a vizsgálat során:

  • Fiktív számlakiállítást
  • Fiktívnek minősített gazdasági eseményt,
  • Jogosulatlan ÁFA visszaigénylést, jogosulatlan áfa levonást
  • Fiktív cégeladást vagy
  • Vagyonkimentést állapít meg,

és ezek összege az 500.000.-Ft ot meghaladja, akkor az ügyvezető ellen büntető feljelentésre kerülhet sor, ami 2 évtől 10 évig terjedő
szabadságvesztést vonhat maga után.

Szeretné elkerülni az efféle problémákat?

Kérjen visszahívást és egyeztetünk egy találkozót!

Szeretné elkerülni az efféle problémákat?

Kérjen visszahívást és egyeztetünk egy találkozót!

A vállalkozások által elkövetett leggyakoribb számviteli és adózási hibák

A cég tevékenysége során szinte elkerülhetetlen, hogy hibák, tévedések történjenek az adminisztrációban és ehhez kapcsolódóan a könyvelésben is. Ezeknek a hibáknak a kiszűrésére nyújt megoldást a Próbarevízió szolgáltatásunk, melyek révén ezek kiderülhetnek és kijavíthatóak.

1. Pénztári problémák

Az egyik legproblémásabb és a legtöbb ellenőrzési gondot okoz, hogy a pénztárkönyvelésben szereplő adatainak az ellenőrzésnél el kell kérnie minden hónapot követően a pénztár záró egyenlegében szereplő hó végi, de minimum negyedéves záró adatokat. Minden cégnél más lehet ez az összege a tevékenysége jellegéhez igazodóan, de a normál üzletmenetet kielégítő pár százezres összeget meghaladó készpénzállomány esetén egyeztetni kell a könyvelővel, majd rendezni azt.

  • Pénztárhiány esetén (vagyis ha a pénztár egyenlege mínuszban van, a 381 főkönyvi karton egyenlegének „követel” oldalán szerepel érték), akkor az azt jelenti, hogy több pénzt költöttünk el, mint amennyi pénzünk volt. Ez pediglen lehetetlen.
  • Jelentős pénztár többlet esetén (vagyis ha a pénztár pluszban van, a 381 főkönyvi karton egyenlegének „tartozik oldalán szerepel érték) az egyeztetések esetén során kiderülhet, hogy:
  • A pénztári kiadások egy részének a számlái nem kerültek leadásra a könyvelő számára.
  • A bevételek tévesen lettek bekönyvelve, vagy a kibocsájtott számlákkal történt tévedés.
  • Ha a nyilatkozatok alapján kiderül, hogy ezt a többletet az ügyvezető, vagy a tulajdonos használta, akkor a jegybanki alapkamat + 5% os mértékű kamatot is megállapíthatnak.

2. Fiktív foglalkoztatásból eredő problémák

Az adózási problémák közül a legnagyobb kockázatot mindenképpen a fiktív foglalkoztatásból eredő hibák jelentik. Ezeknek a problémáknak a lényege az, hogy a bérhez kapcsolódó adók és járulékok megfizetést igyekszik elkerülni a vállalkozás úgy, hogy:

  • A foglalkoztatottakat egyáltalán nem jelenti be, hanem teljesen feketén foglalkoztatják.
  • Bejelenti a foglalkoztatottat, de nem teljes munkaidőre, hanem csak részmunkaidőre.
  • Vagy bejelenti teljes munkaidőre, de nem a tényleges nettó módon kapott fizetésének megfelelő bruttó bérre, hanem a minimálbérre, vagy valamennyivel a feletti összegre.

Az ellenőrző szervek az informatikai rendszer minden elemét kihasználva pontosan meg tudják határozni azt, hogy kik azok a személyek, akik például a piaci bérszínvonal alatti béren vannak bejelentve. Ez szinte félelmetes. Amennyiben kiderül, hogy a bérek egy részét fiktíven fizették ki, akkor el kezdik vizsgálni ennek a forrását is, vagyis azt, hogy miből teremtődött elő a fiktív kifizetés készpénz fedezete.

3. Fiktív számlák problémái

A fiktív számlák esetében az a gond merül fel, hogy a számla befogadása esetén további vizsgálatokat lehet elindítani vélhetően sikeresen , hiszen ilyenkor a fiktív számlával kivett pénzek vagy fekete bérek kifizetését szolgálta, vagy az ügyvezető tulajdonos magánjövedelmévé alakultak át. Ekkor a cégnél megállapítják az előzőekben már többször is leírtak szerinti adókat és büntetéseket.

A dolgozók esetében nyilatkozatják őket a tényleges bérükről és a cégre, mint kifizetőre állapítják meg a további adókat és bírságokat, vagy felvetik a dolgozónak, hogy indítanak egy vagyonosodási vizsgálatot. Általában a dolgozók a valós keresetükről szoktak nyilatkozni ilyen esetekben. Érthető módon.

Az ügyvezetők ilyen esetben általában nem vitatják a cégre megállapított adókat, mert a másik verzió szerint a nála lefolytatott vagyonosodási vizsgálat jöhetne szóba, és ott már a saját vagyona lenne a tétje a vizsgálatnak.

4. A céges és a magán vagyon
összemosódásából eredő problémák

A vállalkozó a cégben megszerzett vagyont, mint a saját vagyonát használja fel a magán kiadásainak a fedezésére. Nem különül el a céges vagyon és a magán vagyon. Nem tisztázott, hogy mi a cég bevétele, és mi a magánszemély adózott bevétele.

Ez úgy történik, hogy magánszemélyként felmerült költségről a cég nevére vonatkozó számlát állít ki, és azt kifizetteti a céggel. Vagy egész egyszerűen a céges kártyával kifizeti a magánszemélyként felmerülő költségeit is.

Szeretné elkerülni az efféle problémákat?

Kérjen visszahívást és egyeztetünk egy találkozót!

Kérjen visszahívást és vegye fel velünk a kapcsolatot!

Qualitas logo fehér
Ezt az oldalt a reCAPTCHA védi, és a Google Adatvédelmi Irányelvei és Szolgáltatási Feltételei érvényesek.

Elérhetőségünk:

Irodánk címe:

1158 Bp. Késmárk utca 7/b. 1. em.
104. iroda

Nyitvatartásunk:

H-P: 8:30 – 16:00

Email:

info@qualitassystem.hu

Ügyfélszolgálat:

06 – 1 – 405 – 5215